Hoe bescherm je jouw klanten tegen phishing en ransomware?

Hoe bescherm je jouw klanten tegen phishing en ransomware?

Thuiswerken bracht de afgelopen periode een stroom van nieuwe toepassingen op gang. Teams, groot en klein, moesten sinds de lente van vorig jaar leren in Microsoft’s 365-omgeving te werken, maakten kennis met Teams, Zoomden erop los en creëerden zo allerlei kieren in hun digitale veiligheid. Cybercriminelen zien kleine en middelgrote bedrijven daarom óók als doelwit in hun aanvallen.

Ze zijn namelijk gemakkelijker te infiltreren dan grotere organisaties, en bieden soms óók toegang tot hun eigen klantenbestand. Een derde van de bedrijven was afgelopen jaar doelwit van een cyberaanval. Het aantal aanvallen stijgt gestaag: ransomware kost organisaties bijna zestig keer méér dan zes jaar geleden. Nogal logisch dus dat organisaties zich over hun digitale strategieën buigen: hoe voorkom je dat zulke aanvallen schade aanrichten aan je bedrijf? En hoe bescherm je jouw klanten voor alle ongemakken die bij zo’n aanval komen kijken?

E-mail als grootste boosdoener
Managed Service Providers (MSP’s) kunnen op verschillende manieren helpen je klanten digitaal te beveiligen. Het is slim om het grootste probleem als eerst te tackelen. Aangezien 94 procent van de malware via e-mail komt, is dat een goed startpunt. MSP’s moeten een beschermende schil rondom e-mailsoftware vormen die je klanten voor phishing en ransomware beschermt. Hoe? Door allereerst de kwetsbaarheden in kaart te brengen, te zien waar lekken zijn en dan te beslissen hoe die lekken gedicht kunnen worden.

Lees hier verder. © Managers Online

Peter Hickendorff

Reacties zijn gesloten.

© MeT-Groep